Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فعالية معرفة كل من النتيجة والأداء كتغذية راجعة باستخدام الفيديو في تحسين الجملة الحركية علي جهاز المتوازيين
Faculty
Physical Education for Boys
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة بحوث التربية الرياضية كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة الزقازيق
Volume:
Keywords :
فعالية معرفة , , النتيجة والأداء كتغذية راجعة
Abstract:
It is important for teachers to reach all learners in the classroom, so the use of teaching aids facilitates this goal by helping teachers distinguish between teaching using tools such as charts, charts, flashcards, and videos, and also provides learners with visual stimulation and the opportunity to access content from a different point of view. There are three types of learning styles: visual, auditory and kinesthetic, and visual learners are students who understand and learn best when information is presented to them visually, and in particular it can be to help Visual for learning has a significant impact on how students retain information Words can be abstract and difficult to retain Images tend to be more realistic and easier to remember as a mental technique that can be reused with practice and used in many ways It is a well-known strategy for improving performance and is widely used in Applied areas Images are a basic cognitive process for producing motor actions and techniques to improve performance It is widely used by athletes, and feedback is also known as a general term that describes the information that individuals receive about their performance of a motor skill during or after performance, and it is represented in two categories: the first is the knowledge of the result, which is knowledge about achieving the performance goal or information provided externally about the results of performance of the skill, and in some Cases describe the knowledge of performance (KR) something about the result of performance, and knowledge of performance (knowledge of performance) represents the second category of reinforced feedback and it is information about the characteristics of the movement that leads to the results of performance and can be given (KP) verbally, and the research aimed to identify The effectiveness of enhanced feedback in the form of knowing the result and knowing the performance using the video on improving the level of performance of the motor sentence decided on the parallel device. The students were divided into two groups, and through the results reached by the researcher, the researcher concludes the following: 1- The video feedback plays an important role in improving the level of motor performance and the learning process. 2- The results of this study help in developing curricula and efficiency to facilitate the kinesthetic learning process. 3- It helps to highlight the areas in which the student is wrong before he gets grades which means that the students have the opportunity to improve their work and increase their final mark. It is recommended to conduct a large-scale study with follow-up on the rest of the artistic gymnastics equipment, and future studies should focus on conducting studies using groups of teams to better clarify improvements in performance and using the results of this study as a reference for physical education teachers in the context of using video technology in learning motor skills.
Author Related Publications
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem, "كينماتيكية الأداء علي طاولة القفز في الجمباز الفني", كلية التربية الرياضية بنين, 2016
More
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem, "الترابط بين العمليات المنهجية للتعلم والبنية النهائية للحركة كأساس لإستراتيجية التعليم في تدريب الجمباز", كلية التربية الرياضية جامعة المنيا, 2019
More
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem, "تأثير استخدام الموديولات التعليمية بالحاسب الآلى فى تعلم مهارة الشقلبة الأمامية على جهاز طاولة القفز", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2019
More
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem, "تشكيل النتيجة النهائية في الجمباز الفني رجال بفعل اختلاف أهمية كل من درجتي الصعوبة والتنفيذ", كلية التربية الرياضية جامعة مدينة السادات, 2017
More
Eslam Adel Mostafa Kamal Fahem, "نموذج الكب للوقوف علي اليدين (باسكت) استناداً إلى المتغيرات البيوميكانيكية على جهاز المتوازيين كأساس تعليمي", كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة الزقازيق, 2020
More
Department Related Publications
Mohammed Mahmoud Aldosouky, "تأثيراستخدام بعض استراتيجيات التفكير وفقاً لنمط الإيقاع الحيوى علىالثقة الرياضيةومستوىالأداء على جهاز المتوازيين", كلية التربية الرياضية - جامعة الزقازيق, 2009
More
Mohammed Mahmoud Aldosouky, "فاعلية التدريب بالأثقال على دينامية القدرة العضلية وكثافة معادن العظام ومستوى الأداء على جهاز طاولة القفز لناشئى الجمباز", كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة جامعة حلوان, 2009
More
Mohammed Mahmoud Aldosouky, "دراسة تحليلية للجمل الحركية للاعبين الثمانية الأوائل على جهاز المتوازيين فى بطولة العالم لندن 2009م", مجلة نظريات وتطبيقات, 2010
More
Mohammed Mahmoud Aldosouky, "تأثير مجموعة من التدريبات البدنية الخاصة الموضوعة فى ضوء اختبارات الاتحاد المصرى على المستوى البدنى لناشئى الجمباز", كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة جامعة حلوان, 2010
More
Mohammed Mahmoud Aldosouky, "تأثير تطوير الكفاءة الوظيفية للجهاز الدهليزى على التوازن الثابت والديناميكى ومستوى الأداء لجملة الحركات الأرضية فى جمباز الرجال", journal of american science, 2013
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف