Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
الكمالية العصابية وعلاقتها بكل من تقدير الذات ودافعية الإنجاز لدي الطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة
Faculty
Specific Education
Year:
2021
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
35
Authors:
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلةدراسات الطفولة نفسية، طبية، اعلامية كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس
Volume:
92
Keywords :
الكمالية العصابية وعلاقتها , , تقدير الذات ودافعية
Abstract:
The present study aimed to uncover the inverse correlation between both neurotic perfectionism and achievement motivation, as well as the predictability of degrees of neurotic perfectionism and both self-esteem and achievement motivation for a female teacher at the College of Early Childhood Education. Early Childhood, Zagazig University, their average age was 20 years and six months, and the sample size was (180) students. To measure the variables included in the current study, the following were designed: - The neurotic perfectionism scale in its four dimensions (higher levels of performance - self-criticism - non-judgment Satisfaction with performance - sensitivity to criticism from others). - Self-esteem scale with its four dimensions (self-satisfaction - self-confidence - social self-esteem - behavior and performance). - The three-dimensional motivation measure of achievement (perseverance perfection - ambition). The results of the study concluded: - The existence of an inverse correlation relationship statistically significant between the mean grades of the student teacher in the College of Early Childhood Education in the measures of both neurotic perfectionism and self-esteem. - The existence of an inverse correlation relationship statistically significant between the mean grades of the student teacher in the College of Early Childhood Education in the measures of both neurotic perfectionism and achievement motivation. - That the higher the neurotic perfectionism of the student teacher at the College of Early Childhood Education, the lower their self-esteem scores. - That the higher the neurotic perfectionism of the student teacher at the College of Early Childhood Education, the lower their scores in the appreciation of the motivation to achieve them. In light of these results, the researcher suggested a set of recommendations and suggested research that could be adopted in the field of kindergarten.
Author Related Publications
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "برنامج للعب الموجه فى علاج قصور بعض جوانب الادراك لدى أطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "برنامج لاكساب بعض المفاهيم العلمية لدى أطفال الروضة العاديين والمعاقين سمعياً (دكتوراة)", لايوجد, 1900
More
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "مهارات وممارسات معلمة الروضة في ضوء الاتجاهات التربوية المعاصرة من وجهه نظر الموجهات والأمهات", جامعة المنيا, 2011
More
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "مدى كفاية أدوات القياس والتشخيص فى برامج الاكتشاف والتدخل المبكر للإعاقة الفكرية البسيطة لدى أطفال الروضة", معهد الدراسات العليا للطفولة - جامعة عين شمس, 2013
More
Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "فعالية برنامج تدريبي قائم على أنشطة الذكاء البصري المكاني في تنمية مهارة التخطيط لدي طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الاسكندرية, 2021
More
Department Related Publications
Omniya Abosalieh Ali Omar, "اصابة النصفين الكرويين للمخ وعلاقته بالادراك والنشاط الزائد للأطفال من 4-6 سنوات (دكتوراة)", لايوجد, 1900
More
Omniya Abosalieh Ali Omar, "دراسة لبعض المتغيرات الشخصية والبيئية المرتبطة بالتفوق اللغوي لأطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Demeana Salah Dawod Hana, "فعالية برنامج لتوظيف الأغانى والأناشيد فى تنمية التفاعل الاجتماعى لدى طفل الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Demeana Salah Dawod Hana, " فعالية برنامج للقصة الموسيقية الحركية فى تعديل بعض سلوكيات الطفل المشكل فى رياض الأطفال فى ضوء استراتيجيات التعلم الذاتى " (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900
More
Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فعالية برنامج لتنمية مهارات الطالبة المعلمة فى توظيف القصة لتعديل بعض سلوكات الطفل المشكل داخل الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف