الكمالية العصابية وعلاقتها بكل من تقدير الذات ودافعية الإنجاز لدي الطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 35
Authors:
Journal: مجلةدراسات الطفولة نفسية، طبية، اعلامية كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس Volume: 92
Keywords : الكمالية العصابية وعلاقتها , , تقدير الذات ودافعية    
Abstract:
The present study aimed to uncover the inverse correlation between both neurotic perfectionism and achievement motivation, as well as the predictability of degrees of neurotic perfectionism and both self-esteem and achievement motivation for a female teacher at the College of Early Childhood Education. Early Childhood, Zagazig University, their average age was 20 years and six months, and the sample size was (180) students. To measure the variables included in the current study, the following were designed: - The neurotic perfectionism scale in its four dimensions (higher levels of performance - self-criticism - non-judgment Satisfaction with performance - sensitivity to criticism from others). - Self-esteem scale with its four dimensions (self-satisfaction - self-confidence - social self-esteem - behavior and performance). - The three-dimensional motivation measure of achievement (perseverance perfection - ambition). The results of the study concluded: - The existence of an inverse correlation relationship statistically significant between the mean grades of the student teacher in the College of Early Childhood Education in the measures of both neurotic perfectionism and self-esteem. - The existence of an inverse correlation relationship statistically significant between the mean grades of the student teacher in the College of Early Childhood Education in the measures of both neurotic perfectionism and achievement motivation. - That the higher the neurotic perfectionism of the student teacher at the College of Early Childhood Education, the lower their self-esteem scores. - That the higher the neurotic perfectionism of the student teacher at the College of Early Childhood Education, the lower their scores in the appreciation of the motivation to achieve them. In light of these results, the researcher suggested a set of recommendations and suggested research that could be adopted in the field of kindergarten.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "برنامج للعب الموجه فى علاج قصور بعض جوانب الادراك لدى أطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "برنامج لاكساب بعض المفاهيم العلمية لدى أطفال الروضة العاديين والمعاقين سمعياً (دكتوراة)", لايوجد, 1900 More
  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "مهارات وممارسات معلمة الروضة في ضوء الاتجاهات التربوية المعاصرة من وجهه نظر الموجهات والأمهات", جامعة المنيا, 2011 More
  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "مدى كفاية أدوات القياس والتشخيص فى برامج الاكتشاف والتدخل المبكر للإعاقة الفكرية البسيطة لدى أطفال الروضة", معهد الدراسات العليا للطفولة - جامعة عين شمس, 2013 More
  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "فعالية برنامج تدريبي قائم على أنشطة الذكاء البصري المكاني في تنمية مهارة التخطيط لدي طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الاسكندرية, 2021 More

Department Related Publications

  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "برنامج للعب الموجه فى علاج قصور بعض جوانب الادراك لدى أطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Samia Mokhtar Mohamed Ali Shahbo, "فعالية برنامج لتنمية الذكاء المكاني/التصوري، والذكاء الاجتماعي لدى عينة من أطفال الروضة بمدينة الجبيل الصناعية.", جامعة الانيا علاء الدين كيكوبات, 2018 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم علي الذكاء اللغوي لتنمية مهارتي الاستماع والتحدث باستخدام القصة المصورة لدي أطفال الروضة The effectiveness of the proposed training program based on the linguistic intelligence to enhance kindergartners’ listening, and speaking skills, using the storyboard", كلية التربية – جامعة السويس, 2014 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "مهارات وممارسات معلمة الروضة في ضوء الاتجاهات التربوية المعاصرة من وجهه نظر الموجهات والأمهات The kindergarten teachers’ skills and practices in the light of the contemporary trends of education", جامعة المنيا, 2011 More
  • Marwa Mohamed Mohamed Ali Salman, "مدى كفاية أدوات القياس والتشخيص فى برامج الاكتشاف والتدخل المبكر للإعاقة الفكرية البسيطة لدى أطفال الروضة", معهد الدراسات العليا للطفولة - جامعة عين شمس, 2013 More
Tweet