A Proposed Conceptual Framework to the impact of Talent Management on Employer Branding: An Empirical Study on Egyptian Food Processing Companies إطار مفاهيمي لأثر إدارة المواهب على تمييز العاملين: دراسة ميدانية على قطاع الصناعات الغذائية بمصر

Faculty Commerce Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة البحوث التجارية كلية التجارة جامعة الزقازيق كلية التجارة جامعة الزقازيق Volume: 35
Keywords : , Proposed Conceptual Framework , , impact , Talent Management    
Abstract:
This research not only investigate the impact of talent management dimensions on the employer branding factors in pharmaceutical organizations, but also build a conceptual framework to the impact of talent management on employer branding. Using survey approach, the data collected from 200 employers from various managerial levels from food processing companies in Egypt that have the biggest sales rate, the researcher selected managers as sample units from these food processing companies because manager has the chance to mobility between different companies and promotion to high administrative levels according to their capabilities to generate a distinctive sale rate and market share. That is to define the validity degree of both talent management dimensions and employers branding factors - between employers in different managerial levels in the Egyptian food processing companies, and also determine the impact of talent management dimensions on employers branding factors, and finally constructing a conceptual framework explore the impact of talent management dimensions on employer branding. This study found that talent management dimensions play a critical role to form the factors of employer branding. Talent management dimensions(communication, employee development , rewards and recognition, managing performance, open climate) have a positive impact on employer branding factors, and the five components of talent management lead to create employer branding factors (social value, interest value, Application value, Development value , Economic value , Management value , work/life balance ).in the organizations between employers. The employer branding factors build three dimensions which form employer branding (identity, image, and reputation) and according to these three factors talent manager could form a blue-print to employer branding in the organization.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "The Factors Affect Organizational Knowledge Creation Processes in the Egyptian Manufacturing Environment: a comparative Study", كلية التجارة - جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "تأثير الأداء السياقي كمتغير وسيط على العلاقة بين تمكين العاملين والجدارات الاستراتيجية: دراسة مقارنة", كلية التجارة- جامعة بنها, 2014 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "دراسة تحليلية لتأثير العدالة التنظيمية على التكيف التنظيمى بالتطبيق على الوحدات المحلية", كلية التجارة- جامعة عين شمس, 2015 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "دور القيادة الخادمة في تفعيل التطوير الذاتي: دراسة مقارنة بالمستشفيات الجامعية", كلية التجارة- جامعة عين شمس, 2015 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "تأثير المنظمة دائمة التعلم على تفعيل بطاقة الأداء المتوازن – دراسة تطبيقية", جامعة الأزهر, 2012 More

Department Related Publications

  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "Workplace Bullying’s practices and results:A comparative study", كلية التجارة - جامعة الزقازيق, 2013 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Effect of Facebook Marketing on Brand Engagement: The role of Demographics and Psychographics An empirical study on smartphone users in Egypt", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "Efficiency analysis of UAE banks using data envelopment analysis", Journal of Economic and Administrative Sciences, 2013 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدورالوسيط للملكية النفسية في إطارالعلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرارالتنظيمي وخصائص الوظيفة والسلوك الإستباقي للأفراد "دراسة ميدانية على المستشفيات الحكومية بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Samia Elsayed Mahmoud Muhamed, "استخدام نموذج رضا العميل الأمريكي لقياس محددات و نتائج رضا المرضى عن الخدمة الصحية بالمستشفيات الخاصة : دراسة تطبيقية", المجلة العلمية للتجارة و التمويل، كلية التجارة، جامعة طنطا, 2017 More
Tweet