أسلوب أداء توكاتا البيانو مصنف 40 عند كابالافيسكى

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة البحوث في مجالات التربية النوعية بكلية التربية النوعية جامعة المنيا مجلة البحوث في مجالات التربية النوعية بكلية التربية النوعية جامعة المنيا Volume:
Keywords : أسلوب أداء توكاتا البيانو مصنف , , كابالافيسكى    
Abstract:
Since the end of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century, Russia witnessed a remarkable musical development that it had not witnessed before. The state made it a part of public thought, introduced it into clubs, factories, and operas, encouraged talents, published books, and supported scientific research. Kabalavsky is considered a distinguished expressive musical figure and is therefore considered one of the most important Russian composers. His works are characterized by technical and technical prowess that requires high performance and skill due to his reliance in his educational philosophy on achieving a balance between teaching music and building the personality of the individual, and this is evident through his works for the piano machine for children and youth. From 200 tracks. Therefore, the researcher dealt with one of them through instrumental analysis to help students perform it as required by getting to know him and his works and style. The research includes: introduction, the research problem, its objectives, its importance, the research hypotheses, and its limits. The research includes two frameworks: The theoretical framework and consists of: 1. Previous studies. 2. About the Toccata Piano Template. 3. About the Russian National School. 4. An overview of Kapalovsky's life story - his most important works - his style. Application framework consisting of: Structural, theoretical and instrumental analysis of the two single piano tokata in Ops.40 of Kabalavsky, attempting to present technical and instrumental difficulties and instructions for how to overcome them. Then the researcher's findings, recommendations, proposals, and references.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Samar Adel Abdallah, "اسلوب أداء دراسات البيانو )مصنف ٢٩ ( عند فيليكس بلومنفلد", مجلة العلوم والفنون الموسيقى, 2018 More
  • Samar Adel Abdallah, "أسلوب أداء سكرتزو البيانو مصنف (4) لدى زيدينك فيبيك Zdeněk Fibich", المجلة العلمية للدراسات والبحوث التربوية والنوعية بكلية التربية النوعية, 2019 More
  • Samar Adel Abdallah, "أسلوب أداء فانتازيا البيانو (مصنف 33) عند ثيودور أكامينكو", مجلة البحوث في مجالات التربية النوعية بكلية التربية النوعية جامعة المنيا, 2020 More
  • Samar Adel Abdallah, "تنمية المستوى الأدائي للمقابلات الإيقاعية على آلة البيانو للطلاب باستخدام استراتيجية تدريس معتمدة على الذكاءات المتعددة", بمجلة كلية التربية النوعية جامعة بور سعيد, 2020 More
  • Samar Adel Abdallah, "دراسة مقارنة للبرليود عند كل من جورج أوريك مصنف (22) و فرانسيس بولانك مصنف (17)", مجلة البحوث في مجالات التربية النوعية بكلية التربية النوعية جامعة المنيا, 2021 More

Department Related Publications

  • Rania Adel Mohamed Elhady Salim, "الاستفادة من تلحين النصوص الشعرية فى تنمية بعض القيم التربوية والمفاهيم الموسيقية لطفل مرحلة رياض الاطفال", كلية التربية الموسيقية - جامهة حلوان, 2011 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "دراسة لبعض المصطلحات والمفاهيم الموسيقية في مخطوط (جوامع علم الموسيقي) من كتاب الشفاء للشيخ الرئيس ابن سينا", كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2013 More
  • Ahmed Badi Mohamed Ibrahim, "تدريبات صولفائية غنائية مستوحاة من المقدمة الموسيقية لقصيدة قارئة الفنجان", مجلة علوم وفنون الموسيقى جامعة حلوان, 2009 More
  • Alshaymaa Fouad Abdelhamied, "Exploiting Dalcroze's Strokes to Improve Variations on the Harmonic Marche in Improvisation Curriculum", المؤتمر العلمى العاشر الدولى الثانى جامعة حلوان كلية التربية الموسيقية, 2017 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "استخدام استراتيجيات التعلم الحديثة في تدريس بعض قواعد ونظريات الموسيقى العربية للدارس المبتدئ بالكليات النوعية", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2017 More
Tweet