فعالية إستراتيجيات التعلم النشط لتحسين بعض وحدات الكورت لدي أطفال الروضة The effectiveness of active learning strategies to improve some units of the Cort for the kindergarten children

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية - كلية التربية النوعية - جامعة الزقازيق كلية التربية النوعية - جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : فعالية إستراتيجيات التعلم النشط , لتحسين , وحدات    
Abstract:
The present study aimed to verify the effectiveness of active learning strategies to improve some units of the cort among kindergarten children. This study was conducted on a sample of kindergarten children in Zagazig city, specifically from kindergarten students Aweidah, where the current study sample was chosen from among children whose ages ranged Between (5-6) in a random way through the odd and even numbers, the sample size reached 12 children, and 30 children were chosen as an exploratory sample from Al-Nasiriyah Kindergarten as one of the kindergartens of the city of Zagazig to use in codifying the scale. To measure the variables included in the current study, the following were designed: - The scale of the cort by repeating the seven (laws - goals - planning - important priorities - alternatives and possibilities - decisions - logical results). - A program based on some active learning strategies to improve some units of the cort for the kindergarten children. The results of the study reached: There are statistically significant differences at the level (0.01) between the levels of the pre and post measurements for the experimental group in each dimension separately and the total score at the level of 0.01 for the cort scale for kindergarten children in favor of the dimension measurement. The study also confirmed the absence of statistically significant differences between the ranks of the dimensional and consecutive scores for the experimental group in each dimension separately and the total score for the scale of some components of the cort. Among the results of the study was the effectiveness of the program, which is based on some active learning strategies to improve some units of the cort for kindergarten children. In light of these results, the researcher proposed a set of recommendations and proposed research that can be taken in the field of kindergarten.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "الخبرات الميدانية المبكرة فى تنمية المهارات المهنية للطالبة المعلمة من وجهة نظر كل من الموجهات والمعلمات بمرحلة الروضة The Early Field experiences for the development of the professional skills of the student- trainee teacher , from the point of view the female Chef- supervisors and teachers at the kindergartens level", كلية التربية النوعية -جامعة المنصورة, 2016 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "فاعلية برنامج تدريبي قائم على قبعات التفكير الست فى تنمية الابداع لدى أطفال الروضة Effectiveness of A training Program Based on the system of Six Thinking hats for the development of pre- school Children Creativity", كلية التربية النوعية - جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم علي الذكاء اللغوي لتنمية مهارتي الاستماع والتحدث باستخدام القصة المصورة لدي أطفال الروضة The effectiveness of the proposed training program based on the linguistic intelligence to enhance kindergartners’ listening, and speaking skills, using the storyboard", كلية التربية – جامعة السويس, 2014 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "مدى كفاية أدوات القياس والتشخيص فى برامج الاكتشاف والتدخل المبكر للإعاقة الفكرية البسيطة لدى أطفال الروضة The adequacy of the measurement and diagnosis tools in the early detection and intervention programs of the simple intellectual disability of the kindergarten children", معهد الدراسات العليا للطفولة - جامعة عين شمس, 2013 More
  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "مهارات وممارسات معلمة الروضة في ضوء الاتجاهات التربوية المعاصرة من وجهه نظر الموجهات والأمهات The kindergarten teachers’ skills and practices in the light of the contemporary trends of education", جامعة المنيا, 2011 More

Department Related Publications

  • Omniya Abosalieh Ali Omar, "اصابة النصفين الكرويين للمخ وعلاقته بالادراك والنشاط الزائد للأطفال من 4-6 سنوات (دكتوراة)", لايوجد, 1900 More
  • Omniya Abosalieh Ali Omar, "دراسة لبعض المتغيرات الشخصية والبيئية المرتبطة بالتفوق اللغوي لأطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Demeana Salah Dawod Hana, "فعالية برنامج لتوظيف الأغانى والأناشيد فى تنمية التفاعل الاجتماعى لدى طفل الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Demeana Salah Dawod Hana, " فعالية برنامج للقصة الموسيقية الحركية فى تعديل بعض سلوكيات الطفل المشكل فى رياض الأطفال فى ضوء استراتيجيات التعلم الذاتى " (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فعالية برنامج لتنمية مهارات الطالبة المعلمة فى توظيف القصة لتعديل بعض سلوكات الطفل المشكل داخل الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
Tweet