طرق وأساليب التدريس شائعة الإستخدام لدى أعضاء هيئة التدريس بكليات التربية الرياضية بالجامعات المصرية من وجهة نظرهم

Faculty Physical Education for Girls Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية للتربيه البدنيه و علوم الرياضه المجلة العلمية للتربيه البدنيه و علوم الرياضه كلية التربيه الرياضيه للبنين جامعه حلوان Volume:
Keywords : , وأساليب التدريس شائعة الإستخدام , أعضاء هيئة    
Abstract:
Research Summary Teaching methods and methods are commonly used by faculty members Colleges of physical education in Egyptian universities from their point of view Dr., / Samar Nabil Sebaay . The research aimed to identify common teaching methods and methods for faculty members (Judo specialization) in the Department of Controversies in Physical Education Faculties in Egyptian universities, and justifications for the use of faculty members for these methods and methods, and the researcher used the descriptive approach followed the survey method on a sample of (24) faculty members (specializing Judo), and among the research tools: a survey of common teaching methods and methods for faculty members (Judo specialization) and justifications for the use of faculty members of these methods and methods. Among the most important results: 1-The existence of a number (4) teaching methods and methods that have been used to a great extent out of (20) methods and methods, i.e. a percentage of (20.00%) and these methods are: -Learning method by command (verbal explanation and model). Competitive learning- Total Partial Method- Mutual learning- 2-The presence of a number (6) teaching methods and methods used in a medium degree out of (20) methods and methods, i.e. a percentage of (30.00%) and these methods are: Collaborative learning method- -Partial method Multi-level application (kinetic duties)- Partial Total Method- Guided Exploration- Total Method- 3-There are (6) justifications for using teaching methods and methods by faculty members (Judo specialization) to a large degree out of (13) justifications, i.e. a percentage of (46.15%) and these methods are: Realistic and easy to use teaching methods and methods.- The large number of students in lectures.- . Motivate students to actively participate in lectures- -I avoid some teaching methods and methods because they require. preparation in advance.- -The best teaching method that modifies behavior for students. -I choose the method of the lecture because its procedures are smooth and easy. 4-There are (5) justifications for using teaching methods and methods by faculty members (Judo specialization) with an average degree of (13) justifications, i.e. a percentage of (38.46%). These methods are: -The different nature of the topics raised and the scientific content in judo courses Use the teaching method and method to link the topics of judo courses- Easy to influence students and strengthens the relationship between the professor and students. Consider individual differences.- . The limited time for the lecture-
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Samar Nabil Sebaei Abdelsameaa , "تأثير إستخدام بعض أساليب التدريس على مستوى أداء مهـارات الرمى من أعلى (ناجى – وازا) فى رياضة الجـودو", بحوث التربيه الرياضيه للبنين جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Samar Nabil Sebaei Abdelsameaa , "تأثير استخدام التدريس المصغر المدعم بتقنيات التعليم على مستوى أداء بعض مهـارات اللعب الأرضى فى رياضة الجـودو", بحوث التربية الرياضية للبنين _ كلية التربية الرياضية للبنين جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Samar Nabil Sebaei Abdelsameaa , "تأثير أسلوب التعلم متـعدد المداخـل على بعض نواتج التعلم المعرفية فى ريـاضة الجـودو", المجلة العلمية للتربية البدنية والرياضة _ كلية التربية الرياضية بالهرم جامعة حلوان, 2015 More
  • Samar Nabil Sebaei Abdelsameaa , "فاعلية إستخدام بعض الإستراتيجيات العقلية على توجيه التوتر ومستوى أداء بعض المهارات المركبة لدى لاعبات الجودو", علوم وفنون الرياضة كلية التربية الرياضية بنات بالجزيرة جامعة حلوان, 2011 More
  • Samar Nabil Sebaei Abdelsameaa , "فاعلية إستخدام بعض مستحدثات وسائل تكنولوجيا التعليم فى تعلم مهارات الجودو لطالبات كلية التربية الرياضية بالزقازيق", علوم وفنون الرياضة كلية التربية الرياضية بنات بالجزيرة جامعة حلوان, 2014 More

Department Related Publications

  • Afaf Alsayed Shabaan Shaban , "Effect of duration of training and body weight on Bone Mineral Density in female athletes practicing taekwondo أثر العمر التدريبى ووزن الجسم على كثافة معادن العظام لدى لاعبات التايكوندو", جامعة الاسكندرية, 2013 More
  • Maysa Mohamed Affifi , "تأثير الدمج الجزئى بين المعاقين ذهنيا القابلين للتعلم والأسوياء على تنمية التفاعل الاجتماعى والوجدانى وتعلم المهارات الأساسية فى السباحة", كلية الربية الرياضية، جامعة مدينة السادات, 2017 More
  • Maysa Mohamed Affifi , "تأثير إستراتيجية قائمة على الدمج بين دورة التعلم السباعية 7 E’S وخرائط المفاهيم علي تعلم بعض مهارات الإنقاذ في السباحة", كلية التربية الرياضية للبنات- جامعة حلوان., 2017 More
  • Maysa Mohamed Affifi , "فاعلية استخدام طريقة دالتون علي التحصيل المعرفي ومستوى أداء سباحة الفراشة للاطفال (9- 12سنة)", ، كلية التربية الرياضية بنات، جامعة الزقازيق, 2018 More
  • Maysa Mohamed Affifi , "تأثير استخدام الترويح المائي على هرمون الاستروجين ومستوى الاكتئاب والرضا عن الحياة لدى السيدات في مرحلة ما قبل سن انقطاع الطمث.", كلية التربية الرياضية للبنين – جامعة الأسكندرية, 2019 More
Tweet