أثر استخدام نمطي الانفوجرافيك (الثابت -المتحرك) في بيئة التعلم المنتشر علي تنمية مهارات تصميم المقررات الالكترونية لدي طلاب تكنولوجيا التعليم

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: دراسات وبحوث التربية النوعية كلية التربية النوعة - جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : , استخدام نمطي الانفوجرافيك (الثابت -المتحرك) , بيئة    
Abstract:
The current research aims to investigate the effect of the use of the two style of Infographic (fixed, animated) in the Ubiquitous Learning Environment to develop the skills of electronic course design for Instructional Technology Students, The researcher presented the problem of research, and its importance, and its mandate, and tools, and steps, the theoretical framework was presented in three axes: the first axis: Infographic , the second axis: The Ubiquitous Learning Environment, the third axis: the skills of electronic course design, The current research used an analytical descriptive approach, a semi-empirical approach, The study also included the selection of a random sample of students from the third year of the Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, The experiment was conducted in two experimental groups, one of which was studied by style of Infographic (fixed), and another one was studied by style of (animated). measurement tools of the current research are restricted to the achievement test and observation card, The results showed the presence of a statistically significant difference at the level of ≤ results (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (fixed versus animated) In the post application of the test and the observation card , in favor of the second experimental group (animated Infographic).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين إستراتيجتين تلخيص المراجعة الإلكترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلكترونية وأثره علي إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More

Department Related Publications

  • Emad Mohamed Hassan Salem, "فعالية بعض أنماط التعلم التعاوني باستخدام الفيديو التفاعلي في تنمية مهارات المونتاج الإلكتروني لدى طلاب تكنولوجيا التعليم (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Amal Elsayed Ahmed Eltahier, "مقترح لتفعيل دور التربية العملية بقسم تكنولوجيا التعليم", مجلة كلية التربية جامعة حلوان, 2016 More
  • Samah Zaghlol Hassan Bakeer Hassan, "التفاعل بين نمطي تقديم محتوى الإنفوجرافيك الثابت (كلي– جزئي) ببيئة تعلم إلكترونية والأسلوب المعرفي (تحمل الغموض- عدم تحمل الغموض) وأثره في تنمية مهارات تحليل النظم والكفاءة الذاتية الأكاديمية لدى طلاب شعبة إعداد معلم الحاسب الآلي", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر التفاعل بين حجم مجموعات ممارسة الأنشطة الإلكترونية (صغيرة، متوسطة، كبيرة) ببيئة التعلم المقلوب و أسلوب التعلم (نشط، تأملي) في تنمية مهارات برمجة قواعد البيانات لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", المجلة العلمية للدراسات والبحوث التربوية والنوعية, 2019 More
  • Mohamed Mohamed Ibrahim Ali, "أثر التفاعل بين أنماط عرض الخرائط الذهنية الإلكترونية والأسلوب المعرفي على تنمية التحصيل ومهارات التفكير البصرى لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. "The Impact of the Interaction Between Display Styles of Electronic Mind Maps and Cognitive Style on the Development of Achievement and Skills of Visual Thinking in Educational Technology Students".", 2024 More
Tweet