أثر استخدام نمطي الانفوجرافيك (الثابت -المتحرك) في بيئة التعلم المنتشر علي تنمية مهارات تصميم المقررات الالكترونية لدي طلاب تكنولوجيا التعليم

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: دراسات وبحوث التربية النوعية كلية التربية النوعة - جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : , استخدام نمطي الانفوجرافيك (الثابت -المتحرك) , بيئة    
Abstract:
The current research aims to investigate the effect of the use of the two style of Infographic (fixed, animated) in the Ubiquitous Learning Environment to develop the skills of electronic course design for Instructional Technology Students, The researcher presented the problem of research, and its importance, and its mandate, and tools, and steps, the theoretical framework was presented in three axes: the first axis: Infographic , the second axis: The Ubiquitous Learning Environment, the third axis: the skills of electronic course design, The current research used an analytical descriptive approach, a semi-empirical approach, The study also included the selection of a random sample of students from the third year of the Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, The experiment was conducted in two experimental groups, one of which was studied by style of Infographic (fixed), and another one was studied by style of (animated). measurement tools of the current research are restricted to the achievement test and observation card, The results showed the presence of a statistically significant difference at the level of ≤ results (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (fixed versus animated) In the post application of the test and the observation card , in favor of the second experimental group (animated Infographic).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين إستراتيجتين تلخيص المراجعة الإلكترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلكترونية وأثره علي إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More

Department Related Publications

  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
Tweet