Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فاعل ةٍ برنامج قائم عل نظر ةٌ التعلم المستند إل الدماغ لتنم ةٍ الأداء التدر سٌ المنم للتفك رٍ فى اللغة العرب ةٍ لدي طلبة كل ةٍ الترب ةٍ شعبة طفولة
Faculty
Education
Year:
2017
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس
Volume:
Keywords :
فاعل , برنامج قائم , , , التعلم المستند , الدماغ
Abstract:
This research aimed at developing the teaching performance inspiring thinking in Arabic among Faculty of Education (FOE) junior kindergarten female students (N=35), to whom a brain-based learning training program was applied. The main question of the research was: How can constructing a brain-based learning program develop the teaching performance inspiring thinking in Arabic among FOE junior kindergarten female students? Following are the sub-questions that were driven: (1) What are the teaching performance skills inspiring thinking in Arabic suitable for FOE junior kindergarten female students?, (2) What are the basics of constructing a brain-based learning program to develop the teaching performance inspiring thinking in Arabic among FOE junior kindergarten female students?, (3) What are the components of constructing a brain-based learning program to develop the teaching performance inspiring thinking in Arabic among FOE junior kindergarten female students?, and (4) What is the effectiveness of the brain-based learning program to develop the teaching performance inspiring thinking in Arabic among FOE junior kindergarten female students?. The research instruments were a list of teaching performance skills inspiring thinking, and an observation sheet for assessing the participants’ performance of those skills. The statistical analyses of the data obtained revealed that there was a statistical significant difference between the mean scores of pre-testing and post-testing of the targeted skills in favor of post-testing assuring the effectiveness of the brain-based learning theory program.
Author Related Publications
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "بناء برنامج تدريبى قائم على نموذج كولب للتعلم الخبراتى وفاعليته فى تنمية مهارات الكتابة الأكاديمية والكفاءة الذاتية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", مجلة كلية التربية جامعة العريش, 2017
More
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية إستراتيجية مقترحة قائمة على مدخل التحليل البلاغى لتنمية مهارات القراءة التحليلية والذائقة الأدبية لدى طلاب المرحلة الثانوية", مجلة القراءة والمعرفة, 2019
More
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية استخدام إستراتيجية الأبعاد السداسية PDEODE فى اللغة العربية لتنمية مهارات الاستدلال النحوى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية التربية بسوهاج, 2020
More
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية نموذج تدريسى قائم على النظرية السيميائية فى تنمية مهارات القراءة التناصية للنصوص الأدبية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", للآداب والعلوم التربوية جامعة عين شمس, 2020
More
Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعمية برنامج علاجي قائم عمي بعض أنماط التغذية ال ا رجعة لعلاج الأخطاء الشائعة في الكتابة لدي طالبات كمية التربية الرياضية بنات", مجلة كلية التربية جامعة الازهر, 2016
More
Department Related Publications
Enas AbdelMaksoud Tohamy Diab, "Proposed Solutions for Some Microteaching Problems at the Faculty of Education, Zagazeg University from the Researchers and Prospective Teacher Perspectives", مجلة العلوم الاجتماعية تربية عين شمس, 2014
More
Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "فاعلية استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية غير الهرمية في تصويب التصورات البدنية لبعض المفاهيم العلمية وتنمية التحصيل وبقاء أثر التعلم في مادة الأحياء لدى طالبات المرحلة الثانوية بالسعودية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2013
More
Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "استراتيجية تدريس مقترحة قائمة على التمكين العلمي للطالب لتنمية بعض مهارات التفكير الشمولي والتنبؤي في مادة الأحياء لدى طلبة المرحلة الثانوية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2019
More
Magdy Ibrahim Ismayil, "أثر برنامج إلكتروني عمى تنمية بعض مياارت صيانة السياارت ح صلا ا و يا لدى طلاب التعميم الثانوي الصناعي", الزقازيق, 2012
More
Nariman Gomaa Ismail Ibrahiem, ""أثر وحدة مقترحة في الكيمياء الخضراء علي تنمية الوعي الاقتصادى والاتجاه نحو دراستها لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية", القاهرة, 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف