فاعمية برنامج علاجي قائم عمي بعض أنماط التغذية ال ا رجعة لعلاج الأخطاء الشائعة في الكتابة لدي طالبات كمية التربية الرياضية بنات

Faculty Education Year: 2016
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة الازهر مجلة كلية التربية جامعة الازهر Volume:
Keywords : فاعمية برنامج علاجي قائم , , أنماط التغذية    
Abstract:
The Effectiveness Of A Remedial Program Based On Some Types Of Feedback To Address Common Errors In Writing Among Students Of The Faculty Of Physical Education For Girls. Abstract: This study aimed to address common errors in writing among students of the first year at the Faculty of Physical Education for Girls, Zagazig University using a remedial program based on some types of feedback. The study sample consisted of (40) first year students which represented the research group that studied the Remedial Program Based On Some Types Of Feedback. The research problem was that the first-year students at the Faculty of Physical Education for girls frequently use linguistic errors and that is common in their writing. Those errors require identifying its causes and suggesting methods and tools to overcome it, which contributes to raise students' level of performance in writing and Written expression. Those skills were revealed by the researcher's exploratory study and the results of previous relevant research and studies emphasized its importance. The research has been based on preparing a list of common errors in writing among students and a diagnostic test to identify those errors. The results of the study showed the effectiveness of the remedial program based on some types of feedback in addressing the common errors in writing among students of the research group. Keywords: Remedial Program ، Types of feedback ، The Common Errors In Writing.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعل ةٍ برنامج قائم عل نظر ةٌ التعلم المستند إل الدماغ لتنم ةٍ الأداء التدر سٌ المنم للتفك رٍ فى اللغة العرب ةٍ لدي طلبة كل ةٍ الترب ةٍ شعبة طفولة", مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس, 2017 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "بناء برنامج تدريبى قائم على نموذج كولب للتعلم الخبراتى وفاعليته فى تنمية مهارات الكتابة الأكاديمية والكفاءة الذاتية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", مجلة كلية التربية جامعة العريش, 2017 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية إستراتيجية مقترحة قائمة على مدخل التحليل البلاغى لتنمية مهارات القراءة التحليلية والذائقة الأدبية لدى طلاب المرحلة الثانوية", مجلة القراءة والمعرفة, 2019 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية استخدام إستراتيجية الأبعاد السداسية PDEODE فى اللغة العربية لتنمية مهارات الاستدلال النحوى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية التربية بسوهاج, 2020 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية نموذج تدريسى قائم على النظرية السيميائية فى تنمية مهارات القراءة التناصية للنصوص الأدبية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", للآداب والعلوم التربوية جامعة عين شمس, 2020 More

Department Related Publications

  • Enas AbdelMaksoud Tohamy Diab, "Proposed Solutions for Some Microteaching Problems at the Faculty of Education, Zagazeg University from the Researchers and Prospective Teacher Perspectives", مجلة العلوم الاجتماعية تربية عين شمس, 2014 More
  • Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "فاعلية استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية غير الهرمية في تصويب التصورات البدنية لبعض المفاهيم العلمية وتنمية التحصيل وبقاء أثر التعلم في مادة الأحياء لدى طالبات المرحلة الثانوية بالسعودية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2013 More
  • Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "استراتيجية تدريس مقترحة قائمة على التمكين العلمي للطالب لتنمية بعض مهارات التفكير الشمولي والتنبؤي في مادة الأحياء لدى طلبة المرحلة الثانوية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2019 More
  • Magdy Ibrahim Ismayil, "أثر برنامج إلكتروني عمى تنمية بعض مياارت صيانة السياارت ح صلا ا و يا لدى طلاب التعميم الثانوي الصناعي", الزقازيق, 2012 More
  • Nariman Gomaa Ismail Ibrahiem, ""أثر وحدة مقترحة في الكيمياء الخضراء علي تنمية الوعي الاقتصادى والاتجاه نحو دراستها لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية", القاهرة, 2019 More
Tweet