تأثير الدمج والاستراتيجيات المحفزه على تعلم مهاره الوثب الطويل للتلاميذ الصم وضعاف السمع

Faculty Physical Education for Boys Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 26
Authors:
Journal: مجله علوم التربيه البدنيه والرياضه كليه التربيه الرياضيه بنين - جامعه بنها Volume:
Keywords : تأثير الدمج والاستراتيجيات المحفزه , تعلم مهاره    
Abstract:
Search Find the knowledge of the scope of the integration test for deaf and dumb students and the educational program on the strategies for stimulating learning and the level of learning the skill of long jump and identify the relationship between strategies for stimulating learning and the level of learning the skill of long jump deaf pupils dumb. This group is used by the gauges and the gap control in this mask (10 deaf and dumb students) and the number of (10) deaf and dumb students. The scale of the motivational strategies was measured and the skill level of the skill under study was measured. A positive guidance on learning the long jump skills of experimental and control groups. The protein and relaxation program. The motivational strategies for learning by combining deaf and dumb deaf people have a positive impact on learning the long jump skills of the experimental group.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hamdy Ahmed Aly, "تصميم برمجية تعليمية بتقنية الوسائط الفائقه وأثرها على جوانب التعلم لمهاره رمي الرمح لطلاب كلية التربية الرياضية بالزقازيق", كليه التربيه الرياضيه بنين - جامعه بنها, 2018 More
  • Ahmed Hamdy Ahmed Aly, "فاعلية التعليم المتمايز على تعلم مسابقة رمي الرمح لتلاميذ المرحلة الإعدادية", كليه التربيه الرياضيه بنين - جامعه مدينه السادات, 2017 More
  • Ahmed Hamdy Ahmed Aly, "فاعليه استخدام الوسائط الفائقه على تعلم مسابقه دفع الجله لتلاميذ المرحله الاعداديه", كليه التربيه الرياضيه بنين - ابوقير جامعه الاسكندريه, 2018 More
  • Ahmed Hamdy Ahmed Aly, "تأثير أستخدام التعلم التوليدي على تعلم مهارة الوثب الطويل لتلاميذ المرحلة الإعدادية", كليه التربيه الرياضيه بنات جامعه الزقازيق, 2019 More
  • Ahmed Hamdy Ahmed Aly, "فاعلية أستخدام أسلوب الأثراء على تعلم مسابقة رمي الرمح لتلاميذ المرحلة الإعدادية", كليه التربيه الرياضيه - جامعه المنصوره, 2019 More

Department Related Publications

  • Mohammed Azim Abdul Hamid saide, "متطلبات الأداء الإبداعي للطالب المعلم كضرورة لتطوير درس التربية الرياضية", مجلة بحوث التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Mohammed Ahmed Rady, "تأثير استخدام اسلوب النمذجه بالعرض الحى على تعلم بعض المهارات الاساسيه بدرس التربيه الرياضيه", كليه التربيه الرياضيه, 2014 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تأثير استخدام اسلوب الاثراء على تعلم مهارة رمى الرمح لطلبه كلية التربية الرياضية", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Ahmed Mohamed Mohamed Abedllah, "منهج مقترح للتربية الرياضية المدرسية لتلاميذ المرحلة الإعدادية في ضوء معايير الجودة", كلية التربية الرياضية للبنين -جامعة الزقازيق, 2016 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تطوير منهج ألعاب القوى لطلاب شعبة التدريس بكلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق", مجلة بحوث التربية الرياضية للبنين, 2017 More
Tweet