Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
المخطط التساعى للشخصية "الانيجرام" وعلاقته بالتسويف الأكاديمى لدى طلبة كلية التربية جامعة الزقازيق
Faculty
Education
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
24-86
Authors:
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد جامعة بورسعيد
Volume:
Keywords :
المخطط التساعى للشخصية "الانيجرام" وعلاقته بالتسويف
Abstract:
The research aims to identifying the basic personality type according to the enneagram for students in faculty of education, as well as to recognize differences attributed to gender, specialization and academic grade in the nine type of personality and academic procrastination, in addition to study the relation among the nine type of personality and academic procrastination. The research sample consists of (457) male and female students in the first and fourth grades, The researchers use the nine personality type’s scale of "Riso- Hudson" and academic procrastination’s scale of "Tuckman", By using "the averages", "independent sample t-test", "person correlation coefficient", The research found that the helper personality type is the basic personality type according to the enneagram for students in faculty of education, there are no differences between male and female in both the nine type of personality and academic procrastination, there are differences in specialization in the individualist personality type in favor of literary specialization students, there are differences in academic grade in the loyalist personality type in favor of the first grade students, there are differences in academic grade in the challenger personality type in favor of the fourth grade students, there are no differences between the first and the fourth grade students in academic procrastination, there are differences in specialization in academic procrastination in favor of literary specialization students, and there are relation among the nine type of personality and academic procrastination
Author Related Publications
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol, "مستويات التفكير التأملى لدى طلاب كلية التربية جامعة الزقازيق فى ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية", جامعة المنصورة, 2013
More
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol, "الاسهام النسبى للمناخ المدرسي وأنماط إدارة الفصل الدراسي في التنبؤ بالتفاؤل الأكاديمى لدى معلمي المرحلة الابتدائية بالمدارس الحكومية والخاصة", جامعة بنها, 2020
More
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol, "التنبؤ بالذاكرة العاملة من المرونة المعرفية والذكاء السائل لدى تلاميذ الصف السادس الإبتدائى", جامعة الزقازيق, 2016
More
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol, "الدعم الاجتماعي والأمن الفكري لدى طلاب مرحلتي التعليم الثانوى والجامعى", الجمعية العربية للقياس والتقويم, 2016
More
Yousra Shaban Ibrahim Bolbol, "الذكاء الناجح وعلاقته باستراتيجيات مواجهة الضغوط الأكاديمية لدى الطلبة المتفوقين دراسيًا والعاديين بالصف الأول الثانوى العام", جامعة الزقازيق, 2018
More
Department Related Publications
Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014
More
Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف