اتجاهات الطلاب والمعلمين نحو غلق مراكز الدروس الخصوصية وعلاقتها بالطموح لدى مرتفعى ومنخفضى قلق المستقبل

Faculty Education Year: 2016
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية بالإسماعيلية- جامعة قناة السويس مجلة كلية التربية بالإسماعيلية- جامعة قناة السويس Volume:
Keywords : اتجاهات الطلاب والمعلمين , , مراكز الدروس الخصوصية    
Abstract:
The current research Interested in examining the relationship between the attitude towards the closure of tutoring centers and aspiration to both high and low future anxiety and it is composed of a sample of (289) teachers and the number of (346) students from the Faculty of Education (the pre-service teacher) and a number of (400) pupils from preparatory stage and the number (355) students at the secondary level, and the researchers prepare tool research: scale of the attitude to close private tutoring centers for students, and scale of the attitude to close private tutoring centers for teachers, and scale of future anxiety for students, and use of scale of future anxiety preparing by (Zainab Shokir, 2005), and the aspiration preparing by (Mohammed Moawad and Sayed Abdel-Azim, 2005), reached Find the following results preparatory school students took a neutral approach closer to the negative attitude towards closing private tutoring centers while secondary students took a negative attitude towards closing private tutoring centers.. As both took, put all of the pre-service teacher (student teacher) and teachers take a positive attitude towards the closure of tutoring centers, and There is statistically significant differences at the level of (0.01) among preparatory school students and high school students in the attitude towards the closure of tutoring centers in favor of preparatory school students. There are no statistically significant differences in the attitude toward closing private tutoring centers between preschool teachers and teachers.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rania Mohamed Ali Atia, "المخطط التساعى للشخصية "الانيجرام" وعلاقته بالتسويف الأكاديمى لدى طلبة كلية التربية جامعة الزقازيق", مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد, 2018 More
  • Rania Mohamed Ali Atia, "التنبؤ بالتفاؤل الأكاديمى للمعلم من المناخ المدرسى وسلوك المواطنة التنظيمية", مجلة كلية التربية- جامعة بنها, 2019 More
  • Rania Mohamed Ali Atia, "العلاقة بين التلوث النفسى و الاتزان الانفعالى ومستوى كل منهما لدى طلبة كلية التربية جامعة الزقازيق", مجلة دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية بالزقازيق), 2019 More
  • Rania Mohamed Ali Atia, "النموذج البنائى للعلاقات بين اليقظة العقلية والذكاء الوجدانى والرفاهية النفسية لدى طلبة الفرقة الأولى بكلية التربية جامعة الزقازيق", مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس, 2019 More
  • Rania Mohamed Ali Atia, "النهوض الأكاديمى وعادات العقل لطلاب الصف الأول الثانوى العام المتفوقين والعاديين أكاديمياً", مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس, 2020 More

Department Related Publications

  • Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014 More
  • Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
Tweet