Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تأثير اختلاف مستوى قلق المستقبل المهني على الصمود النفسي وأساليب التفكير لطلاب جامعة الزقازيق
Faculty
Education
Year:
2020
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
1-53
Authors:
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية - جامعة بنها مجلة كلية التربية - جامعة بنها
Volume:
31
Keywords :
تأثير اختلاف مستوى , المستقبل المهني , الصمود
Abstract:
The present research aims to determine the level of psychological resilience and thinking styles of the fourth-year students at the Faculty of Education, high and low Vocational Future Anxiety, Zagazig University. Then identify the differences between the fourth-year students in the Faculty of Education high and low Vocational Future Anxiety in the University of Zagazig high and low Vocational Future Anxiety in both thinking styles and psychological resilience. The sample consisted of (279) male and female students, the sample was divided into high and low Vocational Future Anxiety, the researchers have prepared a measure of thinking styles and psychological resilience scale. The results revealed that psychological resilience is moderately level in the high Vocational Future Anxiety group, high level in the low Vocational future anxiety group and the levels of thinking styles are moderate. There are no statistically significant differences between the high and low level of the Vocational future anxiety in the thinking styles. While there are statistically significant differences between the high and low level of the Vocational future anxiety in the local Style in favor of the group of high Vocational future anxiety. There are statistically significant differences between the high and low level of the Vocational future anxiety in the degrees of psychological resilience in favor of the group of low Vocational future anxiety.
Author Related Publications
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen, "سمات الشخصية فى ضوء نظرية العوامل الخمسة الكبرى وعلاقتها باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيًا لدى طلبة كلية التربية جامعة الزقازيق", كلية التربية (جامعة بني سويف), 2007
More
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen, "تفويض السلطة وعلاقته بالرضا المهنى للمعلمين", مجلة كلية التربية (جامعة بني سويف), 2009
More
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen, "التنبؤ بالتسويف الأكاديمى من الذكاء الوجدانى والرضا عن المهنة لدى طلاب الدبلوم العامة بكلية التربية", دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية جامعة الزقازيق), 2015
More
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen, "الذكاء الثقافي والتوافق العام فى ضوء متغيرى النوع والثقافة (دراسة عبر ثقافية)", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2020
More
Nasr Mahmoud Sabry Ahmed Aboelenieen, "التحكم الانتباهي كمتغير وسيط بين التفكير السلبي وقلق الاختبار باستخدام التابلت لدى طلبة الصف الأول الثانوي العام", دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية جامعة الزقازيق), 2020
More
Department Related Publications
Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014
More
Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف