دراسة تحليليه لولاء المستهلكين للعلامة التجارية وفقا لنموذج AIDA لأعضاء نادى الزمالك المصري

Faculty Physical Education for Boys Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجله علوم التربيه البدنيه والرياضيه– كلية التربية الرياضية للبنين جامعة بنها المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة– كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة جامعة حلوان Volume:
Keywords : دراسة تحليليه لولاء المستهلكين للعلامة التجارية    
Abstract:
Search aim: The current research aims to identify the degree of consumer loyalty of the brand in the Egyptian club of Zamalek through the recognition of the members' awareness of the trademarks of the club - the degree of interest of the members in the trademarks - the desire of the members of the trade marks - the influence of pastoral practices on the desire of the members to make the purchase decision) Curriculum used: The researchers used descriptive method in the survey method to suit the nature of research and objectives Research Sample and Characteristics: The sample consisted of (390) members of the General Assembly of Zamalek Club (the working members - the followers members - the athletes members) and the researchers selected the sample random of the research community, and the survey consisted of (45) The most important results: The most important results were the existence of sufficient awareness among the members of the club of the club's sponsor brands, the presence of awareness among the members of the club about the places of trade marks of sponsorship among members and the awareness of the members of the club of the time scale in which most trademarks signed sponsorship contracts with the club. The means of advertising used by the club sponsors are of interest to the members of the club, the possession of trademarks to sponsor the club a distinct place compared to the competitors of other marks, also agree the mental image of his place trademarks with the ambitions and wishes of members, Urinates from club members for trademark products, and clarity of the marketing policies of brands to influence members to buy products
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة سلسلة الإمداد (الأنشطة اللوجستية) فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المؤتمر العلمى الدولى الرابع - كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "تمكين الموارد البشرية وعلاقتها بتحقيق الميزة التنافسية للأندية الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2019 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "دور المزيج التسويقى فى اتخاذ القرار الشرائى للمستهلك الرياضى فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2018 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "العلاقة المتكاملة بين التكلفة المستهدفة وسلسلة القيمة للتسعير فى التسويق الرياضى لدعم الميزة التنافسية للمؤسسة الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2017 More

Department Related Publications

  • Abdou Ibrahim Abdou Mohamed, "دراسة تحليلية للالعاب الشعبية الترويحية المنظمة ذاتياً بالمؤسسات الرياضية", مجلة بحوث كلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "التوافق الدراسي لدي طلاب كلية التربية الرياضية للبنين جامعة الزقازيق وعلاقته بتحصيلهم الدراسي.", كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق., 2005 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "السلوك القيادي وعلاقته بفعالية الاتصال لدى مدربي الأنشطة الرياضية المختارة", كلية التربية الرياضية للبنين بابى قير – جامعة الاسكندرية, 2007 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "واقع ضمان جودة التعليم كما يدركه أعضاء هيئة التدريس بكليات التربية الرياضية", كلية التربية الرياضية بنين–جامعة الزقازيق ., 2007 More
Tweet