دراسة تحليليه لولاء المستهلكين للعلامة التجارية وفقا لنموذج AIDA لأعضاء نادى الزمالك المصري

Faculty Physical Education for Boys Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجله علوم التربيه البدنيه والرياضيه– كلية التربية الرياضية للبنين جامعة بنها المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة– كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة جامعة حلوان Volume:
Keywords : دراسة تحليليه لولاء المستهلكين للعلامة التجارية    
Abstract:
Search aim: The current research aims to identify the degree of consumer loyalty of the brand in the Egyptian club of Zamalek through the recognition of the members' awareness of the trademarks of the club - the degree of interest of the members in the trademarks - the desire of the members of the trade marks - the influence of pastoral practices on the desire of the members to make the purchase decision) Curriculum used: The researchers used descriptive method in the survey method to suit the nature of research and objectives Research Sample and Characteristics: The sample consisted of (390) members of the General Assembly of Zamalek Club (the working members - the followers members - the athletes members) and the researchers selected the sample random of the research community, and the survey consisted of (45) The most important results: The most important results were the existence of sufficient awareness among the members of the club of the club's sponsor brands, the presence of awareness among the members of the club about the places of trade marks of sponsorship among members and the awareness of the members of the club of the time scale in which most trademarks signed sponsorship contracts with the club. The means of advertising used by the club sponsors are of interest to the members of the club, the possession of trademarks to sponsor the club a distinct place compared to the competitors of other marks, also agree the mental image of his place trademarks with the ambitions and wishes of members, Urinates from club members for trademark products, and clarity of the marketing policies of brands to influence members to buy products
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة سلسلة الإمداد (الأنشطة اللوجستية) فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المؤتمر العلمى الدولى الرابع - كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "تمكين الموارد البشرية وعلاقتها بتحقيق الميزة التنافسية للأندية الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2019 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "دور المزيج التسويقى فى اتخاذ القرار الشرائى للمستهلك الرياضى فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2018 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "العلاقة المتكاملة بين التكلفة المستهدفة وسلسلة القيمة للتسعير فى التسويق الرياضى لدعم الميزة التنافسية للمؤسسة الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2017 More

Department Related Publications

  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "فاعلية التخطيط بالإدارة العامة للرياضة بمديرية الشباب والرياضة بمحافظة الشرقية", كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق, 2008 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "نظام مقترح للرقابة الإدارية على الأندية الرياضية بمحافظة الشرقية", كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم – جامعة حلوان, 2014 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "تصور مقترح لإدارة المعرفة بكليات ومعاهد جامعة الزقازيق", كلية التربية الرياضية بابوقير ، جامعة الإسكندرية, 2014 More
  • Hisham Hessien Mohamed Abdallah, "تصوير مراكز الشباب والأندية الرياضية في محافظة الشرقية علي ضوء معايير الجودة ", لايوجد, 1900 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "أساليب مقترحة لتسويق المنشآت الرياضية بمحافظات جمهورية مصر العربية", كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة – جامعة حلوان, 2013 More
Tweet