دور المزيج التسويقى فى اتخاذ القرار الشرائى للمستهلك الرياضى فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية

Faculty Physical Education for Boys Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان Volume:
Keywords : , المزيج التسويقى , اتخاذ القرار الشرائى للمستهلك    
Abstract:
The current research aims to identify the mix marketing role in the activation of the buying decision of the consumer sports in sports clubs. The researcher used the descriptive survey manner and proportionate to the nature of the research and goals. The researcher has designed a questionnaire as a key tool for collecting data after codified in terms of consistency and honesty, objectivity and included (4) axes to learn about the role of the (product – product price - product distribution - product promotion) in activating the buying decision of the consumer Sports. The sample Formed of (200) of the (board members of the clubs- managers pan sports clubs - directors of sports activities at clubs - marketing managers of sports clubs - members of the General Assembly at clubs- public of sports clubs). and the researcher selecting a sample search at random from the research community, the study consisted reconnaissance (sample = 40) while the main study (sample = 200). The main results are interesting clubs stage of growth and maturity of the product sports in order to convince the consumer to buy the product, as there are no centers within the club to measure product sporting quality of the service provided, there is no clear budgets within the club to develop and improve sports products, there is no clear strategy for the club in pricing sports products, lack of interest in sports clubs to price products based on the legislation and the laws of the State sports clubs don’t provide high technology for the distribution of products to consumers, compared with competitors, the clubs are not seeking through the supervision of the Marketing Department in building control at various distribution points system, the failure of the clubs doing enough advertising and advertising campaigns for the product sports, the failure of the clubs using the promotional tools that that will stimulate consumer instinct and urged him to buy sports products.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة سلسلة الإمداد (الأنشطة اللوجستية) فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المؤتمر العلمى الدولى الرابع - كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "تمكين الموارد البشرية وعلاقتها بتحقيق الميزة التنافسية للأندية الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2019 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "العلاقة المتكاملة بين التكلفة المستهدفة وسلسلة القيمة للتسعير فى التسويق الرياضى لدعم الميزة التنافسية للمؤسسة الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2017 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة العوائد الاقتصادية كمؤشر لتحسين الميزة التنافسية بأندية الدورى الممتاز لكره القدم", مجله علوم التربيه البدنيه والرياضيه– كلية التربية الرياضية للبنين جامعة بنها, 2019 More

Department Related Publications

  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "فاعلية التخطيط بالإدارة العامة للرياضة بمديرية الشباب والرياضة بمحافظة الشرقية", كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق, 2008 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "نظام مقترح للرقابة الإدارية على الأندية الرياضية بمحافظة الشرقية", كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم – جامعة حلوان, 2014 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "تصور مقترح لإدارة المعرفة بكليات ومعاهد جامعة الزقازيق", كلية التربية الرياضية بابوقير ، جامعة الإسكندرية, 2014 More
  • Hisham Hessien Mohamed Abdallah, "معايير ضمان الجودة بين المكليات المشاركة في مشروع ضمان الجودة والاعتماد دارسة تحليلية نقدية", لايوجد, 1900 More
  • Hisham Hessien Mohamed Abdallah, "المتغيرات الاقتصادية بالأندية الرياضية بمحافظة الشرقية(دارسة تحليلية )", لايوجد, 1900 More
Tweet