العلاقة المتكاملة بين التكلفة المستهدفة وسلسلة القيمة للتسعير فى التسويق الرياضى لدعم الميزة التنافسية للمؤسسة الرياضية

Faculty Physical Education for Boys Year: 2017
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان Volume:
Keywords : العلاقة المتكاملة , التكلفة المستهدفة وسلسلة القيمة    
Abstract:
- Study aimed to : Identify the integrated relationship between the target cost and the value chain of pricing in sports marketing to strengthen the competitive advantage of the sports institution through: The concept and importance of the target cost and the value chain for the pricing in sports marketing in the sports institution - the stages of application of the target cost of the product, service and sports activity (price determination, cost estimation, profit margin determination, determining the allowable cost) (Data-operation-analysis-delivery), Group II: Primary activities (knowledge sharing - use of intelligence - formulation of activities), value chain, competitive advantages and the integrated relationship between target cost and value chain. - From the presentation and discussion of the results: - The study reached the need to apply the proposed model of the results of the survey axes. - The study measures : Use the descriptive approach - the community and the sample of the boards of directors of clubs and technical and administrative equipment for some individual and group games - and use the questionnaire to collect data and information - and the appropriate statistical treatment.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة سلسلة الإمداد (الأنشطة اللوجستية) فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المؤتمر العلمى الدولى الرابع - كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "تمكين الموارد البشرية وعلاقتها بتحقيق الميزة التنافسية للأندية الرياضية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2019 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "دور المزيج التسويقى فى اتخاذ القرار الشرائى للمستهلك الرياضى فى الأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة– كلية التربية الرياضية بنين جامعة حلوان, 2018 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, "إدارة العوائد الاقتصادية كمؤشر لتحسين الميزة التنافسية بأندية الدورى الممتاز لكره القدم", مجله علوم التربيه البدنيه والرياضيه– كلية التربية الرياضية للبنين جامعة بنها, 2019 More

Department Related Publications

  • Abdou Ibrahim Abdou Mohamed, "دراسة تحليلية للالعاب الشعبية الترويحية المنظمة ذاتياً بالمؤسسات الرياضية", مجلة بحوث كلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Ahmed Hosieny Sayed Ayoub, ""آليات تسويق الرعاية الرياضية بالأندية الرياضية بجمهورية مصر العربية"", مجلة كلية التربية الرياضية بنين, 2014 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "التوافق الدراسي لدي طلاب كلية التربية الرياضية للبنين جامعة الزقازيق وعلاقته بتحصيلهم الدراسي.", كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق., 2005 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "السلوك القيادي وعلاقته بفعالية الاتصال لدى مدربي الأنشطة الرياضية المختارة", كلية التربية الرياضية للبنين بابى قير – جامعة الاسكندرية, 2007 More
  • Ayman Ali Abdelhamid Elshaer, "واقع ضمان جودة التعليم كما يدركه أعضاء هيئة التدريس بكليات التربية الرياضية", كلية التربية الرياضية بنين–جامعة الزقازيق ., 2007 More
Tweet