تأثير إستخدام طريقة دالتون المدعمة بالتعلم المتنقل M-learning علي تعلم سباحة الصدر

Faculty Physical Education for Girls Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة جامعة مدينة السادات للتربية البدنية والرياضية كلية التربية الرياضية بنين بالهرم - جامعة حلوان Volume:
Keywords : تأثير إستخدام طريقة دالتون المدعمة بالتعلم    
Abstract:
The researcher used the experimental method on a sample of (40) students of the second year students of the Faculty of Physical Education Girls Zagazig University were divided into two groups, one experimental and the other control officer each (20). Students. Research tools include: Skill Tests - Cognitive Achievement Test - Educational Program. The researcher used the following statistical methods: - Arithmetic mean – standard deviation – median – torsion coefficient – T – test – correlation coefficient – improvement rates%. The most important results are: 1- The experimental group that used the Dalton method supported by mobile learning (M-Learning) over the control group that used the traditional method (verbal explanation and performance of the practical model), which shows its effectiveness and its effect on learning chest swimming. 2- Dalton method supported by mobile learning to take into account the differences between the individual students. Key recommendations include: 1- Using the Dalton method supported by mobile learning with other swimming methods and other sports activities. 2- The need to hold training courses for those teaching swimming, in order to identify the latest educational methods. 3- Attention to the teaching of cognitive content beside the skill content of swimming, which helps to expand the learner's perceptions, which facilitates the learning process.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "تأثير استخدام التعليم المتمايز علي التحصيل المعرفى ومهارات النجمة الأولى في السباحة التوقيعية", كلية التربية الرياضية - جامعة مدينة السادات, 2018 More
  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "تأثير تمرينات البيلاتس المائية على تعلم المهارات الاساسية فى السباحة وجودة الحياة الانفعالية لدى السيدات", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2016 More
  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "فاعلية إستخدام إستراتيجية خرائط المفاهيم الإلكترونية على تعلم بعض المهارات الأساسية والتحصيل المعرفى فى كرة الماء", كلية التربية الرياضية بنين - جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "تأثير برنامج تعليمى إلكترونى مدمج على دافعية التعلم والتحصيل المعرفى لسباحة الزحف على البطن", كلية التربية الرياضية بنين بالهرم - جامعة حلوان, 2017 More
  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "أثر برنامج مقترح على الثقة بالنفس والتردد النفسى وبعض متغيرات الأداء المهارى لسباحة الزحف على الظهر", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2018 More

Department Related Publications

  • Nadia Mohamed Taher Sayed Shoshah , "تأثير برمجية تعليمية موجهة باستخدام الاشارة على تعلم بعض المهارات الأساسية فى السباحة وخفض الاضطرابات السلوكية لدى ضعاف السمع . The Effect of addressed educational code by using the manual method to learn some basic skills in the swimming and reduce the behavioral disturbances for the hard of hearing", المؤتمر العالمي لعلم النفس في الإرشاد و التوجيه – تركيا., 2011 More
  • Nadia Mohamed Taher Sayed Shoshah , "بناء مقياس الضغوط النفسية للسباحين", مجلة بحوث التربية الشاملة ،المجلد الثانى ، النصف الأولى- كلية التربية الرياضية للبنات - جامعـة الزقازيـق, 2002 More
  • Nadia Mohamed Taher Sayed Shoshah , "فاعلية برنامج مقترح باستخدام الهواتف الذكية على تعلم سباحة الزحف على البطن .", كلية التربية الرياضية جامعة المنيا, 2022 More
  • Doaa Mohamed Kamel Bayomy , "تأثير تدريبات البيلاتس علي تطوير القدرة العضلية ومستوي أداء البدء والدوران في السباحة", كلية التربية الرياضية بنات, 2021 More
  • Naglaa Amien Rezk Sayed Ahmed Eltanahy, "Evaluating The Muscle Balance Ratios By Using Iso kinetic Dynamometer (Biodex3) According To The Athletic Achievement Level For The Karate “Kumite” Players As a Determinative Factor For The Training Programs", Faculty Of Physical Education For Men, Alexandria University, 2014 More
Tweet