اثر استخدام منهاج للقصص الحركية بدرس التربية الرياضية لتعديل التكيف الاجتماعي لدى تلميذات الصف الأول من المرحلة الابتدائية بدولة الإمارات العربية المتحدة

Faculty Physical Education for Girls Year: 2013
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المؤتمر العلمى الدولى الخامس عشر (المؤتمر الدولى الثالث للإيداع الرياضى) جامعة قناة السويس - كلية التربية الرياضية بالعريش Volume:
Keywords : , استخدام منهاج للقصص الحركية بدرس التربية    
Abstract:
The effect of using a curriculum for kinetic stories, physical education lesson to modify the social adjustment of first-grade students In the United Arab Emirates Prof. Nadia Hassan Zaghloul Dr. Hisham Ismail Hilal   The research aims to build a curriculum for kinetic stories to provide students with social adjustment through the proposed kinematic curriculum, and to identify the differences between the two dimensional measurements of the experimental and control groups in the level of social adaptation in the research sample and to identify the differences between the two dimensional measurements of the experimental and control groups in the level of social adjustment in a sample The research, and the researchers used the descriptive approach (survey method) to develop the methodology of the motor story in addition to the experimental approach in designing the experimental and control groups, due to its suitability of the nature of the research. The research community included those enrolled in the first grade of primary school for the academic year (2012/2013) at Al-Nakheel School for Basic Education H1 (primary) girls in the Emirate of Ras Al-Khaimah (in the Emirates) in which the first researcher works. One of the data collection tools is the analysis of references, personal interviews, questionnaire forms. The results resulted in: 1. The proposed curriculum of the kinetic story has a positive effect on the social adjustment of female students. 2. The curriculum followed has a positive effect on the social adjustment of female students. 3. The proposed kinetic curriculum has a better positive effect than the curriculum used for first-grade students in the primary stage in the United Arab Emirates.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Nadia Hassan Elsayed Zaghlol, "تأثير استخدام استراتيجية "جيكسو" للتعلم التعاونى وألعاب غرضية على تعلم الوثب الطويل لتلميذات المرحلة الإعدادية الرياضية", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Nadia Hassan Elsayed Zaghlol, ""تأثير برنامج باسلوب الواقع الافتراضي علي مستوى الكفايات المهنية للطالبة المعلمة بكلية التربية الرياضية جامعة الزقازيق"", كلية التربية الرياضية - جامعة المنيا, 2019 More
  • Nadia Hassan Elsayed Zaghlol, "" تَحليل القيم الخلقية لمنهج التربية البدنية والصحية للتعليم العام بدولة الإمارات العربية المتحدة"", كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة حلوان, 2014 More
  • Nadia Hassan Elsayed Zaghlol, "تأثير استخدام استراتيجية "جيكسو" للتعلم التعاونى وألعاب غرضية على تعلم الوثب الطويل لتلميذات المرحلة الإعدادية الرياضية", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Nadia Hassan Elsayed Zaghlol, ""تأثير استخدام القصة الحركية التفاعلية علي مستوي الانتماء الوطني لتلميذات الصف الاول من التعليم الاساسي بدوله الامارات"", كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة حلوان, 2016 More

Department Related Publications

  • Eman Hassan Mohamed Hassan Elharony , "تأثير توقيت عرض الوسيلة التعليمية على مستوى الاداءالحركى فى التمرينات الفنية الحديثة ", لايوجد, 1900 More
  • Eman Hassan Mohamed Hassan Elharony , "دراسة مقارنة لتركيز دهنيات الدم وبعض المتغيرات الفسيولوجية لدى الممارسات الرياضية التحميلية وغير التحميلية وغير الممارسات ", لايوجد, 1900 More
  • Kawthar Abdelmigeed Elsayed Ahmed Kasem, "تأثير برنامج تعليمى بإستخدام الموديولات الذاتية الإيجابية على الأداء الفعلى للطالبة المعلمة بكلية التربية الرياضية ", المؤتمر العلمى الدولى الثالث - كلية التربية الرياضية للبنات - جامعة الزقازيق, 2008 More
  • Maha Mohamed Abdelwahab, "تأثير استخدام التعلم النشط على تعلم بعض المهارات الاساسية في ألعاب القوى لتلاميذ الحلقة الاولى من التعليم الأساسي", جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Maha Mohamed Abdelwahab, "تأثير الدمج بين أسلوبي الإثراء والتجميع على تعلم بعض مهارات الكرة الطائرة لتلميذات مدارس الثانوية الرياضية.", كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم جامعة حلوان, 2012 More
Tweet