أثر إستخدام كل من التعليم المدمــج والتعليم الإلكـترونى المتزامن وغير المتزامن على تعلم بعض المهارات والتحصيل المعرفى والإتجاه فى الإسكواش

Faculty Physical Education for Boys Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة مصر المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة مصر Volume:
Keywords : , إستخدام , , التعليم المدمــج والتعليم الإلكـترونى المتزامن    
Abstract:
The impact of the use of both integrated education and simultaneous and asynchronous electronic learning to learn some skills and cognitive achievement and direction in squash  Dr.Mahmoud Abdelaziz Ahmed Research Objective: The aim of the research is to develop a proposed educational program using the combined and simultaneous. Research Methodology and Sample: The researcher used the experimental method on a sample of (80) students in the second year of the Faculty of Physical Education Boys Zagazig University were divided into two groups, one experimental and the other control of the strength of each (40) students and research tools: physical test - skill tests - the proposed educational program . Statistical processors used: SMA - and the standard deviation - the mediator - convolution coefficient - Test "T" - simple - correlation coefficient% improvement ratios. Results: 1-The first experimental group, which used the combined learning method, was the second experimental group that used the electronic learning (synchronous and asynchronous) and the control that used the traditional method (verbal explanation and practical model performance), which indicates the effectiveness of the combined learning and its effect on learning squash skills . 2 - The integrated learning helped the researcher to make it the guide to the learning process and was a positive course in correcting errors and guidance and guidance to students during the application of the program.. Recommendations: - This generation of students spends most of their time on the Internet so you must find ways to attract those students and their interest and aspirations will be key. - The need to activate the use of various social networking sites in the educational process
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mahmoud Abdelaziz Ahmed Attia, "تأثير نماذج كيجن للتعلم التعاونى على تحسن أداء أوضاع اللعب الفردى فى كرة السرعة", المجلة العلمية لتربية البدنية وعلوم الرياضة كلية التربية الرياضية بالهرم, 2017 More
  • Mahmoud Abdelaziz Ahmed Attia, "تصميم مقياس للكفايات التدريسية للطالب المعلم (شعبة تدريس رياضات المضرب) بكلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق في ضوء المعايير القومية الأكاديمية القياسية", مجلة بحوث التربية الشاملة كلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Mahmoud Abdelaziz Ahmed Attia, "فاعلية إستخدام التعلم النقال على التحصيل المعرفى وتعلم بعض مهارات التنس الارضي", المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة كلية التربية الرياضية للبنات بالجزيرة مصر, 2016 More
  • Mahmoud Abdelaziz Ahmed Attia, "فاعلية إستراتيجية (فكر . زاوج . شارك) على تعلم بعض مهارات تنس الطاولة", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم, 2016 More
  • Mahmoud Abdelaziz Ahmed Attia, "فاعلية خرائط المفاهيم المبرمجة المدعمة بـ (facebook) على التحصيل المعرفى وتعلم بعض مهارات الريشة", المؤتمر العلمى الدولى الرابع لكلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2017 More

Department Related Publications

  • Mohammed Ahmed Abdallah Ibrahiyem, "قلق المنافسة الرياضية وعلاقته بدافعية الإنجاز لدى الصفوة من لاعبي كرة السرعة", كلية التربية الرياضية للبنات - جامعة الإسكندرية, 2009 More
  • Mohammed Ahmed Abdallah Ibrahiyem, "تأثير تنمية التحمل على بعض المتغيرات البيوكيميائية ومستوى أداء الضربة الأمامية المقتولة لدى ناشئي الإسكواش", كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة الإسكندرية, 2012 More
  • Hytham Gamal Elsayed Ahmed, "تأثير برنامـج تعليمي باستخدام الأسلوب المتباين على مستوى أداء بعض المهارات الأساسية فى تنس الطاولة", مجلة اسيوط لعلوم وفنون التربية الرياضية, 2015 More
  • Ibrahim Hamed Ibrahim Hassan, "تأثير برنامج تدريبى لتطوير فعالية أداء الضربة الترجيحية من خط الـ 23م فى هوكى الميدان", كلية التربية الرياضية للبنين جامعة الاسكندرية, 2015 More
  • Hosseini Ibrahim Hussieny Saqer, "تأثير التدريب اللامركزي المكثف علي تطوير سرعة تحركات القدمين ومعامل المقاومة الرأسية لناشئي الإسكواش", كلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2023 More
Tweet