Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
الدور الوسيط لقلق المستقبل في العلاقة بين التحكم الانتباهي والتحيزات المعرفية لدى طلبة الصف الأول الثانوي العام
Faculty
Education
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية ـــ جامعة سوهاج مجلة كلية التربية ـــ جامعة الازهر
Volume:
Keywords :
الدور الوسيط لقلق المستقبل , العلاقة , التحكم
Abstract:
The present research aimed to identify the nature of causal relationship between attentional control and future anxiety, the nature of causal relationship between future anxiety and cognitive biases, the nature of causal relationship between attentional control and cognitive biases, as well as the nature of causal relationship between attentional control and cognitive biases in light of future anxiety being as a median variable among first grade students of general secondary stage. The sample consisted of (300) male and female first grade students at general secondary stage in Zagazig during second semester 2018/2019. To achieve research goals, the researchers structured the three research scales (future anxiety- attentional control- cognitive biases) and applied them after assuring their validity and reliability. By using the standard and non-standard multiple regression and the path analysis by (AMOS V.25) program, results were: there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attention concentration dimension on future anxiety, otherwise, there is not a statistically significant causal relationship of attention change dimension on future anxiety, there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of future anxiety on cognitive biases, there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attentional control dimensions (attention concentration -attention change) on cognitive biases, as well as there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attentional control dimensions (attention concentration -attention change) on cognitive biases in light of future anxiety being as a median variable among first grade students of general secondary stage. There is a partial role of future anxiety as a median variable in the relationship between attentional control and cognitive biases among first grade students of general secondary stage.
Author Related Publications
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "أساليب التعلم وأسلوب التفكير الاختباري في ضوء كل من الجنس والتخصص والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2007
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "سمات الشخصية في ضوء نظرية العوامل الخمسة الكبرى وعلاقتها باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتياً لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية جامعة بني سويف, 2007
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "فعالية برنامج تعليمي في ضوء نظرية الذكاءات المتعددة على التحصيل الدراسي وفعالية الذات في الرياضيات لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي ذوي صعوبات تعلم الرياضيات", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2009
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", مجلة كلية التربية بأسوان, 2012
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "جودة الحياة الجامعية الدراسية في ضوء كل من توجه الهدف والتحصيل الدراسي لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية (جامعة الزقازيق), 2013
More
Department Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "Effectiveness of a program based on brain-based learning theory in developing mathematical skills and scientific thinking among mathematic disabled Omanis students", Psycho-Educational Research Reviews, 2020
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "Effects of a Group E-Therapy Program on Improving Social Skills of Children with ASD", Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, 2021
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "Effectiveness of a training program based on brain-based learning theory in Developing Critical Thinking Skills Among University Students", University of BandirmaTurkey - Antalya, 2018
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "تدريب معلمي مرحلة التعليم الأساسي لتطوير كفاياتهم التدريسية وفق مهارات القرن الحادي والعشرين", جامعة بنها, 2020
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف