Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
الدور الوسيط لقلق المستقبل في العلاقة بين التحكم الانتباهي والتحيزات المعرفية لدى طلبة الصف الأول الثانوي العام
Faculty
Education
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية ـــ جامعة سوهاج مجلة كلية التربية ـــ جامعة الازهر
Volume:
Keywords :
الدور الوسيط لقلق المستقبل , العلاقة , التحكم
Abstract:
The present research aimed to identify the nature of causal relationship between attentional control and future anxiety, the nature of causal relationship between future anxiety and cognitive biases, the nature of causal relationship between attentional control and cognitive biases, as well as the nature of causal relationship between attentional control and cognitive biases in light of future anxiety being as a median variable among first grade students of general secondary stage. The sample consisted of (300) male and female first grade students at general secondary stage in Zagazig during second semester 2018/2019. To achieve research goals, the researchers structured the three research scales (future anxiety- attentional control- cognitive biases) and applied them after assuring their validity and reliability. By using the standard and non-standard multiple regression and the path analysis by (AMOS V.25) program, results were: there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attention concentration dimension on future anxiety, otherwise, there is not a statistically significant causal relationship of attention change dimension on future anxiety, there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of future anxiety on cognitive biases, there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attentional control dimensions (attention concentration -attention change) on cognitive biases, as well as there is a statistically significant causal relationship at (0.01) level of attentional control dimensions (attention concentration -attention change) on cognitive biases in light of future anxiety being as a median variable among first grade students of general secondary stage. There is a partial role of future anxiety as a median variable in the relationship between attentional control and cognitive biases among first grade students of general secondary stage.
Author Related Publications
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "أساليب التعلم وأسلوب التفكير الاختباري في ضوء كل من الجنس والتخصص والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2007
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "سمات الشخصية في ضوء نظرية العوامل الخمسة الكبرى وعلاقتها باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتياً لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية جامعة بني سويف, 2007
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "فعالية برنامج تعليمي في ضوء نظرية الذكاءات المتعددة على التحصيل الدراسي وفعالية الذات في الرياضيات لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي ذوي صعوبات تعلم الرياضيات", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2009
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", مجلة كلية التربية بأسوان, 2012
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "جودة الحياة الجامعية الدراسية في ضوء كل من توجه الهدف والتحصيل الدراسي لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية (جامعة الزقازيق), 2013
More
Department Related Publications
Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "الكفاءة الاجتماعية وعلاقتها بالنوع والعمر وقدرات طفل ما قبل المدرسة", كلية التربية- جامعة الزقازيق, 2006
More
Somia Ahmed Mohamed Alie, "" بعض المشكلات السلوكية والأكاديمية الشائعة لدى طالبات كليتي العلوم والتربية والآداب بجامعة تبوك "", جامعة بني سويف, 2009
More
Somia Ahmed Mohamed Alie, "العلاقة بين الذكاء الوجداني والعوامل الخمسة الكبرى في الشخصية لدى طلاب الجامعة", جامعة بني سويف, 2007
More
Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "استخدم بعض شبكات التواصل الاجتماعي لدى عينة من طلاب وطالبات الجامعة في المستويات الدراسية المختلفة. إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل د/ هنية السيد محمد الجمل مستشار ومدير المركز القومي للقياس والتقويم مدير إدارة تنسيق الوظائف القيادية ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", جامعة أسوان - مصر, 2012
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف