Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
Proactive personality, job autonomy and career competencies as antecedents of job crafting among academicians in Zagazig University
Faculty
Commerce
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
203-248
Authors:
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية Scientific Journal for Commercial Researches, Faculty of Commerce, Monofia University
Volume:
Keywords :
Proactive personality, , autonomy , career competencies , antecedents
Abstract:
It has been increasingly recognized that job crafting is an important employee proactive organizational behavior which leads to numerous beneficial outcomes for both the organization and employees. Therefore, it is important to investigate
Author Related Publications
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "دور رأس المال النفسي كمتغير وسيط على العلاقة بين القيادة الجديرة بالثقة و الارتباط الوظيفي "دراسة تطبيقية على العاملين بالإدارات العامة في جامعة الزقازيق"", المجلة العلمية لقطاع كليات التجارة، كلية التجارة، جامعة الأزهر, 2015
More
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "Factors affecting consumer–brand identification An empirical study among smartphone users in Egypt", Scientific journal: Commerce and Finance, Faculty of commerce, Tanta University, 2017
More
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الضغوط التنظيمية والتماثل التنظيمي على العلاقة بين إدراك الأفراد للتسييس التنظيمي وإتجاهاتهم نحو بيئة العمل "دراسة ميدانية على المحليات بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018
More
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدور الوسيط للملكية النفسية في إطار العلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرار التنظيمي و خصائص الوظيفة و السلوك الاستباقي-دراسة ميدانية", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة جامعة الإسكندرية, 2018
More
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الثقة في العلامة كمتغير وسيط على العلاقة بين ارتباط العميل و الولاء للعلامة " دراسة ميدانية على عملاء مطاعم الوجبات السريعة في القاهرة "", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها،, 2018
More
Department Related Publications
Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "Efficiency analysis of UAE banks using data envelopment analysis", Journal of Economic and Administrative Sciences, 2013
More
Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدورالوسيط للملكية النفسية في إطارالعلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرارالتنظيمي وخصائص الوظيفة والسلوك الإستباقي للأفراد "دراسة ميدانية على المستشفيات الحكومية بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018
More
Samia Elsayed Mahmoud Muhamed, "استخدام نموذج رضا العميل الأمريكي لقياس محددات و نتائج رضا المرضى عن الخدمة الصحية بالمستشفيات الخاصة : دراسة تطبيقية", المجلة العلمية للتجارة و التمويل، كلية التجارة، جامعة طنطا, 2017
More
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "تطبيقاات تجارية باستخدام الحاسب الآلي", المؤلف, 2020
More
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "Management Studies-Functional Approach", المؤلف, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف