Factors affecting consumer–brand identification An empirical study among smartphone users in Egypt

Faculty Commerce Year: 2017
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 44-76
Authors:
Journal: Scientific Journal for Commercial Researches, Faculty of Commerce, Monofia University Scientific journal: Commerce and Finance, Faculty of commerce, Tanta University Volume:
Keywords : Factors affecting consumer–brand identification An empirical study    
Abstract:
Developing a better understanding of what drives consumer–brand identification (CBI) to smartphone brands had become of considerable importance for academics and practitioners due the growth and competition in smartphones industry. Therefor
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "دور رأس المال النفسي كمتغير وسيط على العلاقة بين القيادة الجديرة بالثقة و الارتباط الوظيفي "دراسة تطبيقية على العاملين بالإدارات العامة في جامعة الزقازيق"", المجلة العلمية لقطاع كليات التجارة، كلية التجارة، جامعة الأزهر, 2015 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "Proactive personality, job autonomy and career competencies as antecedents of job crafting among academicians in Zagazig University", Scientific Journal for Commercial Researches, Faculty of Commerce, Monofia University, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الضغوط التنظيمية والتماثل التنظيمي على العلاقة بين إدراك الأفراد للتسييس التنظيمي وإتجاهاتهم نحو بيئة العمل "دراسة ميدانية على المحليات بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدور الوسيط للملكية النفسية في إطار العلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرار التنظيمي و خصائص الوظيفة و السلوك الاستباقي-دراسة ميدانية", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الثقة في العلامة كمتغير وسيط على العلاقة بين ارتباط العميل و الولاء للعلامة " دراسة ميدانية على عملاء مطاعم الوجبات السريعة في القاهرة "", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها،, 2018 More

Department Related Publications

  • Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "Efficiency analysis of UAE banks using data envelopment analysis", Journal of Economic and Administrative Sciences, 2013 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدورالوسيط للملكية النفسية في إطارالعلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرارالتنظيمي وخصائص الوظيفة والسلوك الإستباقي للأفراد "دراسة ميدانية على المستشفيات الحكومية بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Samia Elsayed Mahmoud Muhamed, "استخدام نموذج رضا العميل الأمريكي لقياس محددات و نتائج رضا المرضى عن الخدمة الصحية بالمستشفيات الخاصة : دراسة تطبيقية", المجلة العلمية للتجارة و التمويل، كلية التجارة، جامعة طنطا, 2017 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "تطبيقاات تجارية باستخدام الحاسب الآلي", المؤلف, 2020 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "Management Studies-Functional Approach", المؤلف, 2021 More
Tweet