Factors affecting consumer–brand identification An empirical study among smartphone users in Egypt

Faculty Commerce Year: 2017
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 44-76
Authors:
Journal: Scientific Journal for Commercial Researches, Faculty of Commerce, Monofia University Scientific journal: Commerce and Finance, Faculty of commerce, Tanta University Volume:
Keywords : Factors affecting consumer–brand identification An empirical study    
Abstract:
Developing a better understanding of what drives consumer–brand identification (CBI) to smartphone brands had become of considerable importance for academics and practitioners due the growth and competition in smartphones industry. Therefor
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "دور رأس المال النفسي كمتغير وسيط على العلاقة بين القيادة الجديرة بالثقة و الارتباط الوظيفي "دراسة تطبيقية على العاملين بالإدارات العامة في جامعة الزقازيق"", المجلة العلمية لقطاع كليات التجارة، كلية التجارة، جامعة الأزهر, 2015 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "Proactive personality, job autonomy and career competencies as antecedents of job crafting among academicians in Zagazig University", Scientific Journal for Commercial Researches, Faculty of Commerce, Monofia University, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الضغوط التنظيمية والتماثل التنظيمي على العلاقة بين إدراك الأفراد للتسييس التنظيمي وإتجاهاتهم نحو بيئة العمل "دراسة ميدانية على المحليات بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدور الوسيط للملكية النفسية في إطار العلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرار التنظيمي و خصائص الوظيفة و السلوك الاستباقي-دراسة ميدانية", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "أثر الثقة في العلامة كمتغير وسيط على العلاقة بين ارتباط العميل و الولاء للعلامة " دراسة ميدانية على عملاء مطاعم الوجبات السريعة في القاهرة "", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها،, 2018 More

Department Related Publications

  • Mohamed Elsayed Mosa Sliem, "Organizational performance assessment based on psychological empowerment and employee engagement: PCA-DEA-SEM approach", Emerald Publishing Limited, 2022 More
  • Sherif Saied Metwally Ismaiel, "أثر الضغوط التنظيمية والتماثل التنظيمي علي العلاقة بين إدراك الأفراد للتسييس التنظيمي وإتجاهاتهم نحو بيئة العمل "دراسة ميدانية علي المحليات بمحافظة الشرقية"", كلية التجارة - جامعة الأسكندرية, 2018 More
  • Sherif Saied Metwally Ismaiel, "أثر الضغوط التنظيمية والتماثل التنظيمي علي العلاقة بين إدراك الأفراد للتسييس التنظيمي وإتجاهاتهم نحو بيئة العمل "دراسة ميدانية علي المحليات بمحافظة الشرقية"", كلية التجارة - جامعة الأسكندرية, 2018 More
  • Ola Mohamed Elazazy Ahmed Mohamed Aboedres, "Examining the Mediating effect of organizational politics on personal traits and Job performance relationship-applied study on pubic hospitals in zagazig city", كلية التجارة جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Randa Mohamed Hamdy Alie, "Financial efficiency of commercial banks listed in Egyptian stock exchange using data envelopment analysis", Emerald Publishing Limited, 2022 More
Tweet