Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students
Faculty
Specific Education
Year:
2016
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
القراءة و المعرفة الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة
Volume:
Keywords :
, Effect , , Interactive Reading Model , Developing Some
Abstract:
The current study investigated the effect of the interactive reading model on some reading comprehension skills related to the literal, inferential, critical, and creative levels; and reading strategy awareness of 1st year university studen
Author Related Publications
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness", مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2022
More
Department Related Publications
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "تشخيص ذوى صعوبات التعلم باستخدام الاختبارات التحصيلية مرجعية المحك فى ضوء نظرية الاستجابة للمفردة لتلاميذ المرحلة الابتذائية فى مادتى الرياضيات والعلوم", مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف 2007, 2007
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "اثر استخام التعلم الالكترونى فى تنمية كل من المعتقدات المعرفية والتنظيم الذاتى للتعلم والتحصيل لدى طلاب الجامعة", كلية الربية جامعة بنى سويف, 2010
More
Akram Abdelsatar Mohamed Deab Ghaniem, "دراسة مقارنة لتطبيقات النموذج الأوروبي للتميز في مؤسسات التعليم العالي ببعض الدول وإمكانية الإفادة منها في مصر", مجلة الجمعية المصرية للتربية المقارنة ( مجلة التربية المقارنة والدولية ), 2017
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021
More
Eman Ahmed Hany, "تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس, 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف